قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خطبه های نمازجمعه

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی | جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۴۷ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش انگوران؛ شهر دندی حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در خطبه اول نماز جمعه این شهر با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید گفت: تقوا و خشیت عوامل بهره‌مندی از هدایت الهی
قرآن در معرض استفاده‌ی همه مردم است .

وی با بیان اینکه  استفاده از  هدایت الهی بستگی به خود افراد است افزود: صریح آیه شریفه « هدی للمتقین» استفاده از آیات هدایت در زندگی مسئله‌ی مهمّی است. قرآن درس را در اختیار ما گذاشته، هدایت را به ما عرضه کرده، امّا ما کِی میتوانیم از این هدایت قرآنی استفاده کنیم؟ وقتی تقوا وجود داشته باشد.

خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به آیه « هُدًی وَ بُشریٰ لِلمُؤمِنینَ» ادامه داد: وقتی تقوا وجود داشت، این هدایت به معنای واقعی کلمه و به تمام معنی‌الکلمه در اختیار ما خواهد بود.

حجت الاسلام حکیمی فر  «هُدًی وَ رَحمَةً لِقَومٍ یُؤمِنون» را یک بشارت مهم برای مردم از سوی خداوند متعال بیان کرد و گفت:  مراتب ایمان،اخلاق و بصیرت در بیان الهی متفاوت ولی همه به یک مطلوب اشاره دارد بطورمثال در یک جا ««هُدًی وَ رَحمَةً لِقَومٍ یُؤمِنون» » و یا «هُدًی لِلنّاس» است؛ این مراتبِ مختلفِ هدایت است: «هُدًی لِلنّاس» یعنی در اختیار آنها است، میتوانند استفاده کنند، «هُدًی لِلمُتَّقین» یا «هُدًی وَ بُشریٰ لِلمُؤمِنین» [هم] مراتب‌بهره‌مندی از این هدایت را برای انسانها مشخّص میکند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از  جابر جُعفی درخصوص اثرگناهان در زندگی افراد گفت: در محضر امام باقر (علیه السلام) بودم، ناگهان دلم گرفته شد، از امام باقر (علیه السلام) پرسیدم: یابن رسول الله! گاهی بدون مقدمه و بی دلیل اندوهگین می شوم، به گونه ای که اثرش در چهره ام آشکار می گردد، بی آنکه مصیبتی به من برسد یا چیز ناراحت کننده ای به سراغم آید، رازش چیست؟ امام باقر (علیه السلام) فرمود: آری ای جابر! خداوند انسانهای با ایمان را از سرشت بهشتی بیافرید و نسیم روح خویش را در بین آنها جاری نمود.به همین خاطر مؤمن برادر مؤمن است، روی این اساس، اگر در شهری به یکی از ارواح مؤمنان آسیبی برسد، روح دیگر نیز اندوهگین می شود، زیرا بین روح های مؤمنان، ارتباطی وجود دارد.امام باقر علیه السلام با این بیان، آموخت که اگر انسان از ناراحتی مؤمنان دیگر، ناراحت نشود، در ایمان او نقص و نارسائی وجود دارد، پس مؤمنان باید به گونه ای باشند که از ناراحتی هم با خبر شده و در رفع آن بکوشند.*یکی از دلایل دلگیر بودن غروب جمعه هم همین است،چون نامه اعمال مومنین به اقا امام زمان عج عرضه میشود و حضرت از اعمال ناشایست و گناهان مومنین اندوهگین و غصه دار میشوند.ناراحتی و اندوه حضرت بر دل مومنین هم اثر می‌گذارد و بدون آنکه بدانند چرا،غروب جمعه دلشان میگیرد..آقا تقصیر گریه های غریبانه ی شماست دنیا غروب جمعه چه دلگیر میشود... اصول کافی، باب اخوة المؤمنین حدیث 2، ص 166 - ج 2.

خطبه دوم

خطیب جمعه بخش انگوران ؛شهر دندی در خطبه دوم نمازجمعه 23اردیبهشت ماه  این شهر ضمن تقدیر  تشکر از مردم و مسئولین شهرستان ماهنشان و شهردندی گفت: حضور گسترده مردم ،خانواده های معزز شهدا درکنار مسئولین ارشد دولتی در شهرستان  روز معارفه امام جمعه ، نشان از فرهنگ غنی ولایت مداری این منطقه  است.

حکیمی فرنمازجمعه را میعادگاه عاشقان و دلدادگان قلب های پاک دانست و گفت: قرارگاه ایمان،بصیرت،تقوا واخلاق اسلامی است که باید همه آحاد مردم در کنار هم برای رسیدن به رضایت پروردگار متعال تلاش نمایند .

وی با اشاره به کلام نورانی امام علی علیه السلام در رابطه با نمازجمعه  ادامه داد: «الاتیان الی الجمعه زیاره و جمال » گفت: حضور گسترده مردم در نمازجمعه هم زیارت است و هم جمال و زیبایی به شمار می رود، وحدت،حضور به موقع و منسجم در صفوف بهم فشرده نمازجمعه موجب خوشحالی امام عصر بوده و تیری بر قلب دشمنان نظام و رهبری و انقلاب خواهد بود.

* مأموریت انسجام‌بخشی به تشکیلات شیعه

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به پیام امام رضا(ع) یا به تعبیری از امام هادی(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: حضرت در این بیان توصیه‌ها و هشدارهای مهمی برای تکوّن تشکیلاتی جریان تشیع می‌فرمایند. ایشان بعد از این فرمایش «یَا عَبْدَ الْعَظِیمِ أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِیَائِیَ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ» این موارد را یادآور می‌شوند:

۱)  بستن راه نفوذ شیطان(أَنْ لَا تَجْعَلُوا لِلشَّیْطَانِ عَلَی أَنْفُسِهِمْ سَبِیلًا).

۲)  صداقت(وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِی الْحَدِیثِ).

3)  امانت‌داری(وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ)- به بیان برخی اساتید، اداء امانت، شناسه حدیثی رعایت «حق الناس» است-.

4)  سکوت(وَ مُرْهُمْ بِالسُّکُوتِ).

5)  ترک جدال در امور بیهوده(وَ تَرْکِ الْجِدَالِ فِیمَا لَا یَعْنِیهِمْ).

6)  ایجاد روابط حسنه با یکدیگر(وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَی بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِکَ قُرْبَةٌ إِلَیَّ).

7)  حفظ حرمت و آبروی یکدیگر(وَ لَا یَشْغَلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَإِنِّی آلَیْتُ عَلَی نَفْسِی أَنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ وَ أَسْخَطَ وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِی دَعَوْتُ اللَّهَ لِیُعَذِّبَهُ فِی الدُّنْیَا أَشَدَّ الْعَذَابِ وَ کَانَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ؛ مشغول ریختن آبروی یکدیگر نشوند، که من باخود عهد کرده‌ام، هرکس چنین کاری کند و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد، از خداوند متعال بخواهم که در دنیا سخت‌ترین عذاب را به او بچشاند، و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود).

8)  توجه جدی به خطر شرک‌ورزی، آزاررسانی و ظلم(وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِیئِهِمْ؛ إِلَّا مَنْ أَشْرَکَ بِی، أَوْ آذَی وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِی، أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً، فَإِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ لَهُ حَتَّی یَرْجِعَ عَنْهُ، فَإِنْ رَجَعَ عَنْهُ وَ إِلَّا نُزِعَ رُوحُ الْإِیمَانِ عَنْ قَلْبِهِ، وَ خَرَجَ عَنْ وَلَایَتِی، وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ نُصِیبٌ فِی وَلَایَتِنَا، وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِکَ؛ دوستان ما را آگاه کن، خداوند نیکوکارانِ آنان را مورد بخشایش خویش قرار می‌دهد و از بدکارانِ آنان می‌گذرد، مگر کسی‌که به او شرک ورزد و یا یکی از دوستان مرا آزار دهد، یا در دلش نسبت به وی قصد سوئی داشته باشد. خداوند او را نمی‌آمرزد تا آنکه از این نیّت بازگردد. پس اگر همچنان بر این نیّت بماند، خدا روح ایمان را از قلبش می‌برد، و چنین فردی از ولایت و دوستی‌ من خارج می‌شود، و از ولایت ما بهره‌ای نخواهد داشت، و پناه برخدا از چنین عاقبتی(الاختصاص، ص۲۴۷)).

**خطیب جمعه شهر دندی در بخش دیگرسخنان خود با بیان اینکه «تصمیم دولت سیزدهم، درباره اصلاح یارانه‌ها به مهمترین بحث‌ روز جامعه تبدیل شده است.گفت: واقعیت این است که دولت‌ها در جهان ریل‌گذار و ناظر هستند. کارکرد دولت این نیست که ساختاری ایجاد کند که امری خلاف قانون در آن انجام پذیرد و دولت بر آن زنجیره نظارت کند.

***امام جمعه  شهردندی همراهی مردم با مسئولان را در اجرای طرح هوشمند سازی یارانه ها ضروی دانست و گفت:اهمیت اصلاح ساختار اقتصاد کشور،بیماری نظام اقتصادی یک میراث به‌جای‌مانده از دهه ۵۰ تاکنون است که از دهه پایانی عمر رژیم طاغوت شروع شده و پس از انقلاب نیز علیرغم تلاش‌های انجام گرفته، به سامان مطلوب خود نرسیده است. به عنوان نمونه ؛ تورم نامبارک بالا، الان ۵۰سال است مهمان ایرانیان است.

*حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه اصناف و قاطبه مقازه داران،بنک داران همه باید هوای همشریان و همطنان خود را داشته باشندتاکیدکرد: آن دسته از مقازه دارانی که با علم به اصلاح رویه و هوشمندسازی یارانه بویژه در بحث روغن  ،بازهم اجناس را بی رویه گران یا دست به احتکار می زنند البته همه بدانند این کار خلاف قانون و عقل است که انجام می دهند و در واقع ظلم به همشریان خود می کنند.

وی جراحی اقتصادی دولت را کار لازم و درست دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد:   حال که دولت محترم سیزدهم با جراحی بزرگ اقتصادی در صدد ترمیم و جلوگیری از رانت  و اضافه خواری عده ای شده است قطعا این طرح به نفع مستضعفان است .

*امام جمعه شهر دندی در ادامه به رزمایش گروه های جهادگران فاطمی سپاه شهرستان ماهنشان و بسیجیان و جهادگران بخش انگوران شهر دندی اشاره کرد و گفت:  کار گروه های جهادی امروز در عرصه های خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه   تیری بر قلب دشمن است .

حکیمی فرتصریح کرد: دشمنان انقلاب در صدد ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند اما بصیرت مردم و در صحنه بودن آنها و اقدامات گروه های جهادی این نقشه دشمن را نیز قطعا نقش بر آب خواهد کرد.

امام جمعه دندی روحیه جهادی بین مسئولان را برای محرومیت زدایی یک ضرورت دانست و تاکید کرد: همه باید در کنار هم امیدآفرین  و برای رفع مشکلات مردم قدم برداریم از شعاری بودن باید خارج شد .وقتی روحیه جهاد و عمل جهادگرانه در بین مسئولان وجود داشته باشد مردم خود به خود به صحنه خواهند آمد و با یاری همدیگر توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد .  

*** «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام‌نشده به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد. وی در جریان این سفر با «امام خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار مذکور بیانات مهمی را خطاب به رئیس جمهور سوریه مطرح کردند. این دیدار در شرایطی صورت گرفت که شائبه‌های زیادی در مورد مسئله سوریه و نوع روابط دمشق با برخی از کشورهای عربی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود. اما نفس این سفر مُهر بُطلانی بر تمام این شائبه‌ها بود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراه او در تهران، مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرافرازی سوریه دانستند و تأکید کردند: «با توجه به روحیه و نشاط و اراده بالا در شخص رئیس‌جمهور و دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با سوریه، باید تلاش کرد روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقا یابد.» افزون بر این، بشار اسد نیز با تشکر از مواضع و حمایت‌های ملت و دولت ایران و همچنین با گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی، گفت: «ایستادگی و مواضع پایدار ایران در ۴ دهه گذشته در مسائل منطقه و بویژه موضوع فلسطین، به همه مردم منطقه نشان داد که راه ایران، راه درست و اصولی است.»

 

 

 

 

  • پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

ارز

ارزنیمایی

انگوران

ترجیحی

حذف

حکمت_حکیمی_فر

خطبه

شهردندی

نمازجمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی