قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دشمن به دنبال نفوذ راهبردی به ارکان نظام است

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی | جمعه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۴۳ ب.ظ

خطبه دوم

*حجت الاسلام حکیمی فردر خطبه دوم نمازجمعه  30اردیبهشت در مصلی نمازجمعه شهر دندی  ویژگی های مردمی سازی یارانه ها گفت: پایان قاچاق کالاهای اساسی با ارز ترجیحی ،تامین امنیت غذایی با ساماندهی ارز 4200 تومانی ،پایان وابستگی معیشت مردم به دلار ،پایان اختلال در افزایش پایه های پولی ناشی از مابه التفاوت نرخ ارز ،سودسازی در بازار سرمایه؛ مقدمه پایان قیمت گذاری دستوری ، به صرفه شدن تولید در داخل ،تولید و توزیع عادلانه ثروت و کاهش ضریب جینی از امتیازات مردمی سازی یارانه ها است .

وی  ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مردم با سیاست های دولت محترم در حذف ترجیحی ارز4200  گفت: حدود ده روز از آغاز اجرای سیاست مردمی سازی یارانه ها می گذرد طبیعی است بعضا برخی از ابهامات وجود داشته باشد ولی تجربه نشان داده هرگاه سیاست گذار در اقتصاد ایران یارانه نقدی پرداخت کرده-یا به زبان ساده تر جای یارانه پنهان را با یارانه مستقیم عوض کرده میزان ضریب جینی کاهش یافته است.

   خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به کانون اصلی جنگ شناختی در این مقطع زمانی تاکید کرد:یکی از شگردهای دشمن نفوذ راهبردی به ارکان حکومت و سپس استحاله آن است .

حکیمی فرافزود:نفوذ راهبردی ؛ تصرف دشمن در ادراک مسئولان  ومردم به منظور تغییر بینش ،نگرش و کنش آنها است که براندازی نرم که با اهداف استراتژیک و زمینه سازی برای مهار،مدیریت،استحاله و تغییر و براندازی از اهداف مهم آنهاست.

**امام جمعه دندی با اظهار تاسف از مغلوب شدن برخی مسئولان در برابر جنگ ادراکی دشمن در سال های اخیر تصریح کرد: در نفوذ راهبردی یا جنگ شناختی برخی از مسئولان، بعضا برخی از مردم تحت تاثیر جنگ شناختی ادراکی دشمن قرار گرفته و خود به عنوان قطب پیاده سازی اهداف دشمن تبدیل شدند و برای تامین اهداف دشمن  تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه تمرکز دشمن بر روی کارکرد نظام اسلامی است تاکیدکرد: دشمن با تمام ظرفیت پا به میدان مبارزه با ابزار جنگ شناختی،کمپانی رسانه ای تبلیغاتی  برای جا انداختن  ناکارآمدی نظام اسلامی در بین افکار عمومی با دروغ پراکنی و تحریف و ترفندهای رسانه ای در امر اقتصاد   است .

خطیب جمعه بخش انگوران شهر دندی عمل به منویات مقام معظم رهبری را راه مقابله با جنگ شناختی دشمن دانست تاکید: نباید دست روی دست گذاشت تا تحریم ها پایان پذیرد. نسبت به مصون سازی دائمی کشور از آسیب تحریم ها اقدام جدی کرد، درجهت رونق و جهش تولید داخلی با اولویت صنعت و فناوری دانش بنیان گام برداشت .نباید مشکلات مردم را به تصمیمات دیگران گره زد و درنهایت استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سناریوی جدید ایران هراسی غربی ها برای جلوگیری از دست یابی به توافق گفت: مجریان این سیاست به دلیل ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت های بین المللی و منطقه ای و همچنین تحرک قابل ملاحظه برای پیشبرد اهداف پرونده صورت گرفته  دچار پیش فعالی و نگران است.

وی همچنین با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه سرمایه های نظام اسلامی هستند گفت: رزمایش الی بیت المقدس که با حضور بسیجیان عزیز شهردندی و پری برگزار شد نشان ازسرمایه های بزرگ اجتماعی نظام است .

خطیب جمعه دندی تاکید کرد: دشمنان از حضور مردم در صحنه همیشه در هراس بوده و احساس ترس می کند و به همین جهت تمام همت خود را برای به انحراف کشاندن مردم و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان نظام گذاشته است .

*خطیب جمعه شهر دندی در ادامه با بیان اینکه حماسه های بزرگی را مردم پشت سرگذاشته و حماسه های نیز پیش روی مردم است خاطرنشان کرد: هر عرصه ای که قابلیت تبدیل شدن به عرصه جهاد و مبارزه با دشمن را داشته باشد آن عرصه زمینه مستعدی برای حماسه آفرینی  حماسه آفرینان است

حکیمی فر تصریح کرد: به‌طور مثال «حماسه اقتصادى» یعنى برون‌رفت وضعیت اقتصادى کشور از شرایط تکانش‌پذیرى‌هایى مثل تحریم، تغییرات قیمت نفت و کاهش ارزش پول ملى در برابر دلار؛ و رسیدن اقتصاد کشور روى نقطه ثبات و اقتدار.

زمینه‌هاى این حماسه و به تعبیرى عملیات بیت‌المقدس اقتصادى، عبارت است از این تاکتیک‌ها: باور و التزام به اصل اقتصاد مقاومتى، اعتقاد به‌وجود جنگ اقتصادى از سوى دشمن و عزم جدى براى ورود به عرصه جهاد اقتصادى، تمرکز بر خنثى‌سازى تحریم‌ها بجاى رفع آن‌ها، عزم ملى براى رونق تولید و اصلاح کیفیت کالاهاى داخلى، نهضت خوددارى از مصرف کالاهاى خارجى و خرید کالاى داخلى در راستاى رونق اشتغال در کشور، تلاش براى رهائى کشور از وابستگى به فروش نفت، باور به مؤثر بودن گام‌هاى مثبت تک تک افراد در حل مشکلات اقتصادى جامعه، نظارت مؤثر بر روند سلامت فعالیت‌هاى اقتصادى جامعه، آگاهى لازم در زمینه اهمیت سلامت نظام اقتصادى در تحقق پیشرفت و تعالى جامعه، همراه و همرنگ با مردم زندگى کردن مسؤولین کشور، دورى گزیدن از زى اشرافى، و مسابقه تجمل‌گرایى و مصرف‌گرایى، بهینه‌سازى الگوى مصرف و اجتناب از اسراف، حفظ محیط زیست و منابع طبیعى خداداد کشور و.... ازجمله کمک به اجرای طرح جراحی اقتصادی است .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                                                                    

  • پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی