قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

حجت الاسلام حکیمی فر در خطبه دوم نمازجمعه شهردندی بخش انگوران با بیان اینکه یوم الله سیزده آبان فروپاشی و له شدن هیمنه پوشالی تروریسم دولتی آمریکا است گفت:سیزده آبان به‌دلیل پوشش سه مقطع خاص و سه حادثه مهم تاریخی در حماسه استکبارستیزی ملت با بصیرت ایران اسلامی در سال‌های 43، 57 و 58 از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این اهمیت در گذر زمان با توجه به تحولات و متغیرهای گوناگون در عرصه سیاسی و امنیتی تشدید شده است.

وی ادامه داد:با گذشت بیش از 43 سال از انقلاب اسلامی ایران و تقابل همه‌جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با رژیم استکباری آمریکا، چشم‌انداز صحنه تقابل نظام جمهوری اسلامی با آمریکا بسیار گسترده شده است: از یک‌طرف قدرت ایران و عمق راهبردی جمهوری اسلامی بسیار گسترده شده و از سوی دیگر هیمنه و منطقه سیطره آمریکا کاسته شده و ایالات متحده دوران افول و نزول خود در منطقه غرب آسیا را می‌گذراند.

حکمت حکیمی فر با بیانکه هنوز عده ای نمی خواهند به ماهیت و مبانی تقابل ایران اسلامی با دولت تروریسم آمریکا توجیه شوند  تصریح کرد : هستند کسانی که هنوز نسبت به ماهیت و مبانی تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا توجیه نبوده و هر از چندگاهی آگاهانه یا ناآگاهانه نسخه مذاکره و تسلیم در برابر آمریکا را ارائه می‌کنند.

امام جمعه بخش انگوران برای تفکرات جاهلانه و مدعیان سازش با آمریکا تاکید کرد: تا این خط فکری خائنانه یا جاهلانه و یا غافلانه وجود دارد، «تبیین» حقایق نیز باید با قدرت از سوی جبهه انقلاب دنبال شود.

خطیب جمعه دندی با بیانکه امام عظیم الشان انقلاب اسلامی خود مبدء جهاد تبیین بودند گفت: وقتی سه حادثه 13 آبانی را مرورو نماییم می‌بینیم این سه حماسه با تبیین‌گری شروع شد و در تاریخ ماندگار شد. اگر تبیین‌گری‌های امام خمینی رضوان الله علیه نبود، بصیرتی در متن جامعه نمی‌جوشید و تبدیل به حماسه‌های سه‌گانه 13 آبان نمی‌شد. در این شرایط و روزگار نیز کماکان، «جهاد تبیین» یکی از مهم‌ترین راهکارهای استکبارستیزی است.

﴿حکمت حکیمی فر با اشاره به ماهیت تقابل انقلاب و نظام اسلامی علیه آمریکا گفت:﴾رویکرد استکبارستیزانه انقلاب و نظام اسلامی مبتنی بر اصول زیر است * مبنائی، راهبردی و اندیشه‌ورزانه است.* فعالانه و ابتکاری است نه منفعلانه.

* قائم به موضوع خاص، حزب و یا شخص خاصی نیست.* از جنس تضاد دو اندیشه، دو اراده و دو آرمان است، نه صرفاً یک تضاد فیزیکی و تاکتیکی.* واقعی و حقیقی است، نه صوری و مجازی.* تمدنی است، تقابل تمدن اسلامی برابر تمدن امانیستی و لیبرالیستی.* تکلیفی و تعبدی است، نه سوداگرانه و فایده‌محور.* عدالت‌محور و ظلم‌ستیزانه است.* جهانی است، نه صرفا داخلی و منطقه‌ای.

امام جمعه دندی« روزآمدی معرفتی برای نسل‌ها را یک ضرورت» دانست و گفت:نسل جوان و نوجوان انقلاب شناخت چندانی از آمریکا و دسیسه‌های آن نداشته و اطلاع زیادی از رنج و زحمت نسل‌های پیشین که پدیدآورنده حماسه‌ها و ارمغان‌ها بوده ندارد. از این رو، تبیین تاریخ و بیان حوادث گذشته در جهت روشنگری و آماده‌سازی نسل‌های دوم و سوم و دیگر نسل‌ها ضروری است.

حکیمی فر  بزرگداشت 13 آبان و بیان جنایات آمریکا در منطقه و در تقابل با ایران و تبیین رشادت‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها در شرایط امروز بیش از هر زمان دیگر ضروری و مفید دانست و بر آن تاکید کرد.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در موتور های پیشران موشک های سپاه در حمله به عین الاسد گفت: در شرایطی که صبر اسلامی نظام بعد از حدود ۴۵ روز سبب شده که آتش فتنه‌انگیزی‌ها فروکش کرده و سره از ناسره مشخص گردد و دست پیدا و پنهان دشمنان نظام هویدا شود، حالا آمریکا به‌دنبال جلوگیری از مرگ اغتشاشات است ولی امروز  مردم  بار دیگر نشان دادن عین الاسدهای تروریسم دولتی آمریکا در منطقه ها و دولت های تروریستی سعودی،انگلستان وفرانسه یکی پس دیگری درهم کوبیده خواهد شد .

اما وقتی فیلم شکنجه شهید آرمان علی‌وردی در فضای مجازی منتشر شد، موجی از شگفتی، تحیر و شوک در بین مردم عزادار به‌وجود آمد. شکنجه‌هایی که در ذهن مردم وحشی‌گری داعشی‌ها، جنایات منافقین در دهه شصت و شکنجه‌های ساواکی‌ها را تداعی می‌کرد.

منافقین در دهه شصت، یک نوع جنایت خاص داشتند که نام آن را «عملیات مهندسی» گذاشته بودند. در این عملیات، منافقین از بین مردم کوچه و خیابان، برخی را می‌ربودند و آنها را به صورت وحشیانه‌ترین شکل شکنجه می‌دادند. شکنجه‌ها به قدری سخت و زجرآور بود که افراد تحت شکنجه، تاب نمی‌آوردند و در نهایت با وضعی فجیع به شهادت می‌رسیدند. وقتی ماجرای این جنایات از تلویزیون پخش شد، موج عظیمی علیه منافقین در جامعه به راه افتاد و خون شهدای مظلوم جنایت عملیات مهندسی، پیروزی ملت ایران بر گروهک منافقین را تسریع نمود.

ماجرای شهادت مظلومانه و غریبانه شهید حُجی به‌دست داعشی‌ها هم برای مردم ایرام موج‌آفرینی کرد. تا آنجا که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «خدا شهید حججی را عزیز کرد. شهدا خیلی هستند؛ همه شهدا هم پیش خدای متعال عزیزند لکن یک خصوصیّتی در این جوان وجود داشته -خداوند هیچ‌وقت کارش بدون حکمت نیست- اخلاص این جوان و نیّت پاک این جوان و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌جور شهادت، موجب شد که خدای متعال، نام این شهید را بلندمرتبه کند.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۳
پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

تروریسم

جنایات

داعش

دولتی آمریکا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی