قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

حضورمدیران کل درشهرستان ها به رفع مشکلات مردم کمک می کند

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی | جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۲۳ ب.ظ

حجت الاسلام حکیمی فر در خطبه دوم نمازجمعه بخش انگوران شهر دندی با اشاره به دیدار دانش آموزان با مقام معظم رهبری اظهارداشت: رهبرحکیم انقلاب اسلامی در دیدا اخیر دانش‌آموزان با ایشان به نظم نوین جهانی و نقش‌یابی ایران در این نظم جدید توجه داده و همگان را به دقت و مطالعه شرایط کنونی و آینده، توصیه فرمودند.

وی افزود: آمریکا بعد از فروپاشی شوروی سابق خود را تنها قدرت جهانی نامید، نظم نوین جهانی را مطرح کرد و با ارائه برخی نسخه‌ها همچون «پایان تاریخ» و «دهکده جهانی» و با تدوین راهبرد امنیت ملی آمریکا در قرن ۲۱ مترصد ایجاد نظم نوین جهانی بود که تا قبل از سال ۲۰۱۰ میلادی قواعد نظم جدید را بر جهان حکم فرما کند.

حکیمی فر با بیان اینکه« ایران بعنوان یکی از بازیگرانی که در تغییر نظم کنونی و آینده جهان نقش مهمی دارد» تصریح کرد: بعد از جنگ اوکراین نظم لیبرال- دموکراسی مدنظر آمریکا شکست‌خورده و دنیا خواهان ایجاد نظم‌های نوظهور بر مبنای بازیگران جدیدی هست.

امام جمعه دندی بااشاره به نقش ایران در آینده نظم نوین جهانی گفت: در عرصه انرژی و صادرات آن به کشورهای منطقه،عرصه نظامی و فناوری: ایران برخلاف آمریکا که از قدرت نظامی خود به‌صورت نامشروع استفاده می‌کند، طبق سند دفاعی از پیشرفت‌های نظامی در راستای استفاده از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند. نمونه بارز آن ماهواره‌بر «قائم 100» است که علاوه بر ایجاد بازدارندگی، در صنعت هوافضا نیز استفاده می‌شود و اکنون ایران به‌عنوان کشوری شناخته می‌شود که توانایی پرتاب ماهواره را در جهان بر مبنای ساختاری کاملاً بومی دارد.فروپاشی هژمون غرب: نظم جدیدی که در آینده شکل می‌گیرد، ظهور قدرت‌های جدیدی است که بر پایه مقاومت شکل گرفته‌اند قدرت های مانند انصارالله یمن محور مقاومت در ناکامی آمریکا در ساقط کردن دولت سوریه، ناتوانی در حذف انصارالله از یمن و ناتوانی در حفظ تروریست‌های داعش کاملاً مشهود است. این موضوع باعث شده است تغییر شکل هندسه‌ای در نظم آینده جهانی در حال رخ دادن باشد که مختصات آن بر پایه زوال آمریکا و افول آن و در مقابل، حرکت به سمت شکل‌گیری نظم جدید باشد که مختصات آن نیز متفاوت از گذشته است.حوزه گفتمانی: ایران گفتمان جدیدی را با عنوان گفتمان مقاومت در جهان ارائه داده است که آمریکایی‌ها معتقدند یکی از عوامل شکست نظم تک قطبی محور مقاومت و گفتمان آن است. این گفتمان باعث شده است بسیاری از کشورها در مقابل واشنگتن بایستند. نظم جهانی آینده گفتمان جدیدی را در خود خواهد داشت که مبتنی بر مقابله با نظام تک قطبی آمریکا و هژمونی آن در جهان است.

حکیمی فر بااشاره سالروز شهادت شهداى جهاد خودکفایى اظهارداشت: پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانى مقدم ؛پدر اقتدار موشکی ایران ، سردار دانشمند و متقى که همچنان مجهول القدر است.

وی افزود: ایران اسلامی درعرصه دفاع از حرم و حریم انقلاب و مقاومت اسلامى و علم و دانش و امنیت و خدمت و سلامت، شهدای دارد که  «شهداى اقتدار» جایگاه ویژه‌اى دارند.شهدایى که با پرچمدارى و سیادتِ شهید طهرانى مقدم، نمایشگاهى از دانش و ایمان و جهاد و تلاش و استقلال‌ علمى، خودکفایى صنعتى و نشاط انقلابى را فراروى ملت ایران قرار داده‌اند. طهرانى مقدم و همسنگران او هم در مقابل قدرت سخت دشمن بازدارندگى مؤثر ایجاد کردند و هم با گشودن راه میان بُر در عرصه دانش دفاعى سیطره نرم دشمن را در عرصه علمى و صنایع دفاعى راهبردى به چالش کشیدند.

حجت الاسلام حکیمی فر ضمن قدردانی از حضورمدیرکل اداره آموزش و پرورش استان زنجان و دیدارآن با دانش آموزان و مدارس روستایی بخش انگوران گفت: یکی از محسنات حضور مدیران کل در مناطق و روستاهای دور دست امیدآفرینی بین دانش آموزان و اهتمام جدی مسئولان منطقه ای به وظایفشان است .

وی  با اینکه مدیران پشت میزیی  مشکلات مردم را نمی توانند درک کنند گفت: یکی از ضعف های که همیشه گوشزد کردیم عدم حضور مدیران کل در مناطق دور دست جهت رفع مشکلات منطقه است چرا که مدیرجهادی می تواند با حضور میدانی امیدآفرینی را در مردم ایجاد کند .

  • پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

بازآفرینی

به اندیشه

تفکرجهادی

جهادی

رسیدن

مدیران کل

میزنشینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی