قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بزرگترین رسوایی آمریکایی ها در تحریم زلزله زدگان سوریه رقم خورد

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی | جمعه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۱:۱۵ ب.ظ

حجت الاسلام حکیمی فر در خطبه دوم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم از حضور میلیونی مردم بصیر ایران اسلامی بویژه مردم با بصیرت بخش انگوران در راهپیمیایی 22بهمن ماه تقدیر و تشکر کرد

وی حضور  مردم در صحنه‌ای  را عمل صالح نامید و گفت:در منطق قرآن، حضور در صحنه را یک مسئولیت مؤمنانه و یک تعهد ایمانی می‌داند و هر نوع حضور تأثیرگذار به نفع جبهه حق را، عمل صالح معرفی می‌کند: «وَ لَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ... إِلَّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ»(توبه: ۱۲٠)- ﻭ ﻫﻴﭻ گامی ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺧﺸﻢ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ می‌شود بر نمی‌دارند... ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪﺧﺎﻃﺮ آﻥ، ﻋﻤﻞ صالحی ﺑﺮﺍی آﻧﻬﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ می‌شود.

مردم غیور ایران، انقلاب کردند و بر سه ننگ و حقارت بزرگ و تاریخی شوریدند: استعمار و وابستگی، استبداد و اختناق، و سوم، بی‌عدالتی، بی‌اخلاقی و بی‌دینی؛ و به حکم «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ»(رعد: ۱۱)[ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻫﻴﭻ ملتی ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ نمی‌ﺩﻫﺪ ﻣﮕﺮ آﻧﻜﻪ آﻧﺎﻥ آﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ] از خدای متعال در عوض این سه نکبت، سه موهبت و افتخار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با نعمت انقلاب اسلامی دریافت نمودند.

**امام جمعه دندی با بیان اینکه بیست و دوم بهمن ۱۴۰۱، ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی بود تاکید کرد: شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

خطیب جمعه دندی در ادامه با اشاره به تحریم دولت های تروریستی امریکا و اروپا برعلیه ملت زلزله زده  سوریه گفت: غرب با بزرگترین رسوای قرن تاریخ ننگین خود را برعلیه حقوق بشر رقم زد.

** حکیمی فر ضمن همدردی و تسلیت به مسلمانان ترکیه و سوریه  تصریح کرد: زلزله ویران‌کننده‌ای جنوب ترکیه و شمال سوریه  بیش از 43هزار نفر را به کام مرگ برد اما چیزی که از ابتدا عیان بود، رفتار متناقض غربی‌ها با زلزله در ترکیه و سوریه است. باوجود تحت تأثیر قرار گرفتن مردم جنوب ترکیه و شمال سوریه از این زلزله مرگبار و ضرورت کمک‌رسانی جهانی به هر دو این کشورها، اما متأسفانه بار دیگر استاندارد دوگانه غربی خودنمایی کرد؛ استانداردی که پیشتر خود را در ارتباط با مسائل حقوق‌بشری، تروریسم و پناهندگی نشان داده بود و اینک کمک به زلزله‌زدگان به آن افزوده شد.

این نوع رفتار و برخورد غرب با موضوع حقوق‌بشر مایه ننگ دولت های آمریکا و اروپاست .«دفاع آمریکا از حقوق‌بشر، برای ملت‌ها و مظلومان دنیا، مشمئزکننده و حال بهم زن شده است  برای بشریت، مصیبتی از این بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست‌وپای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.

سناتور ریچارد بلک آمریکایی که خود سرهنگ بازنشسته نیروهای ترویست سنتکام نیز هست می گوید ما خودمان با محدودیت های مرگبار در صدد از پای درآوردن مردم سوریه بودیم  و این سیاست آمریکا برای غارت  نفت و گندم و گاز سوریه است.

***امام جمعه دندی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلامی؛ جاهلیت عصر ظهور را شدیدتر از جاهلیت عصر بعثت رسول گرامی اسلام دانست و گفت: کلام نورانی امام صادق علیه السلام است که  فرمودند: «وقتی قائم ما قیام می‌کند، با جاهلیتی به‌مراتب شدیدتر از جاهلیت عصر پیامبر مواجه خواهد شد. زیرا رسول خدا در حالی به‌سوی مردم آمد که آنان سنگ و کلوخ و چوب‌های تراشیده و مجسّمه‌های چوبین را می‌پرستیدند؛ و قائم ما در حالی به‌سوی مردم می‌آید که جملگی کتاب خدا را بر او تأویل می‌کنند و بر او بدان احتجاج می‌نمایند»(إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ مِنْ جُهَّالِ الْجَاهِلِیَّةِ... إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ أَتَى النَّاسَ وَ هُمْ یَعْبُدُونَ‌ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِیدَانَ وَ الْخُشُبَ‌ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى النَّاسَ وَ کُلُّهُمْ یَتَأَوَّلُ عَلَیْهِ کِتَابَ اللَّهِ یَحْتَجُّ عَلَیْهِ.(الغیبة للنعمانی، ص297)). این بیان امام صادق علیه السلام گویای این نکته حائز اهمیت است که اصلی‌ترین و در عین‌حال آخرین تیر ترکش نظام جاهلیت و طاغوت برای تقابل با نظام عقلایت ولایةالله، حربه هرمنوتیک پلورالیستی(نسبیت تکثرگرایانه) است.

به همین جهت احیاء عقلانیت در رأس برنامه‌های اهل بیت(ع) قرار دارد. امام صادق(علیه السلام) در تبیین جنود عقل و جهل فرمودند: «إعْرِفُوا الْعَقْلَ وَ جُنْدَهُ وَ الْجَهْلَ وَ جُنْدَهُ تَهْتَدُوا»(الکافی، ج 1، ص 21)؛ و امام باقر علیه السلام نیز فرمودند: «هنگامى که قائم ما قیام نماید، خداوند، دستش را بر سر بندگان مى‌نهد و عقل‌هاى ایشان را جمع و خِرَدهایشان را کامل مى‌فرماید»(إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اللَّهُ یَدَهُ عَلَى رُئُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ کَمَلَتْ به‌أَحْلَامُهُم(الکافی: ج۱، ص۵۶)).

امام جمعه دندی در پایان از زحمتکشان  راهداری ماهنشان و دندی درو همچنین اداره برق  تشکر  جهت بازگشایی معابر صعب العبور قدردانی  کرد.

  • پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

ارائه میزخدمت نمازجمعه بخش انگوران و شهر دندی

امام جمعه محترم بخش انگوران و شهردندی

حجت الاسلام حکیمی فر

خطبه دوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی