قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اجتناب از طاغوت درس بزرگ مبارزه با ظلم است

جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۱:۲۰ ب.ظ

امام جمعه دندی در خطبه دوم نماز جمعه این شهر ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسین علیه السلام روز پاسدار بیان داشت: امام حسین(ع)، مظهر اتم و اکمل حق جهاد فى الله‌ است .

وی افزود :  یکى از شئونات مهم حضرات معصومین علیهم‌السلام، تحقق عینى این دستور عظیم الهى است: «وَجَاهِدُوا فِى اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ» (حج: 78). در حقیقت باید گفت عمر شریف ائمه اطهار علیهم‌السلام در عمل به این امر اعظم الهى سپرى شده است. این امر الهى به قدر جامع و اعم است که مى‌توان گفت مهم‌ترین شأن حضرات در راستاى هدف «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» (نحل: 36)، اداء حق جهاد است، لذا در زیارت جامعه کبیره آمده است: «وَ جاهَدْتُمْ فِى اللّهِ حَقَّ جِهادِهِ» - و همه توان خود را راه خدا، آن‌گونه که شایسته است، به کار گرفتید»

امام جمعه دندی تصریح کرد: امروز سپاه نماد بارز « وجاهدوا فی الله حق جهاده» هستند که اجتناب از طاغوت را برای همه ملت های مظلوم منطقه مشق می کنند.

حجت الاسلام حکیمی  فر همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت ابالفضل العباس علیه السلام روز جانباز   گفت: ایمان ابالفضلی تعبیر «صُلْبَ الإیمَانِ» که اشاره به صلابت ایمانی حضرت ابالفضل علیه السلام دارد، از یک نظر وصف جامع شخصیت مبارک آن حضرت در بیان امام صادق(ع) است؛ و سایر عناصر شخصیتی آن حضرت که عبارت است از: بصیرت، جهاد، معیت با امام زمان، پایداری و مقاومت، و در نهایت شهادت، همگی ذیل همین ایمان و باور راسخ است که به‌وجود می‌آید. به فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام: «ایمان، ریشه حق است و حق، راه هدایت، شمشیر ایمان؛ شمشیرى است مرصّع و همیشه آماده، که دنیا میدان تمرین آن است»(الإیمانُ أصلُ الحقّ، والحقُّ سبیلُ الهُدى‌، وسَیفُهُ جامعُ الحِلْیَةِ، قَدیمُ العُدَّةِ، الدُّنیا مِضْمارُهُ(میزان الحکمة، ج1، ص404). صلابت یعنی : سرسخت، مستحکم، استوار، قوی، خلل‌ناپذیر، انعطاف‌ناپذیر، پولادین، قاطع، پایدار، مقاوم، پراستقامت، باثبات و راسخ.

اصلی‌ترین شاخص و نشانه ایمان راسخ(ایمان ابالفضلی)، عبارت است از: پویایی، شکوفایی، تَزایُد، روزافزونی، تحرک، نشاط، تعهدآفرینی، کارامدی و اثربخشی در عرصه‌ها و میدان‌های زندگی است. این ایمان پویا و شکوفا(ایمان با صلابت، راسخ و ابالفضلی) را در چهار موضع قرآن و در آیات آل‌عمران: 173؛ احزاب: 22؛ انفال: 2- 4 و فتح: 4 با کلید واژه‌های «فَزَادَهُمْ إِیمَانًا»، «وَ مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَ تَسْلِیمًا»، «زَادَتْهُمْ إِیمَانًا» و «لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَّعَ إِیمَانِهِمْ» می‌توان بازخوانی کرد. در حقیقت این آیات شریفه با تأکید بر ایمان پویا و روبه‌رشد و افزایش مستمر، عرصه اصلی تجلی ایمان باصلابت و ابالفضلی را چنین توصیف می‌فرماید.

**امام جمعه دندی در ادامه به کنفرانس مونیخ که  سران 40کشور و نمایندگی های ارشد 90دولت در آن حضور داشتند اشاره کرد و گفت : در شرایطی مسئولان کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۳ از عناصر مترود و از میدان خارج‌شده همچون منافقین و پهلوی برای شرکت در اجلاس امسال خود دعوت کردند که این موضوع نشان‌دهنده حمایت و پشتیبانی آن‌ها از اغتشاشات ماه‌های اخیر ایران دارد.

وی با بیان اینکه «اغتشاشات تمام شده و به پایان رسیده و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۲ بهمن ماه تعداد بسیار زیادی از اغتشاشگران و فریب‌خوردگان را عفو کرده » اما دشمنان به دنبال داغ نگه داشتن شعله فتنه و اغتشاش در جامعه هستند خاطرنشان شد : سران و مقامات کشور‌های غربی سعی دارند تا با چنین اقداماتی بار دیگر آشوب و درگیری را به داخل ایران بازگردانند. این‌گونه اقدامات غیر حرفه‌ای و تبدیل کردن یک نشست کم‌خاصیت به یک سیرک سیاسی، نشان از عصبانیت و بی‌عملی دشمنان نظام اسلامی و کشور باعظمت و ملت بزرگ ایران دارد.

امام جمعه دندی در بخش دیگر سخنان خود  با تاکید بر توجه مسئولان آب منطقه ای استان زنجان در خصوص حق آبه کشاورزان از سد ایالو گفت: با توجه به برگزاری جلسات مختلف آب منطقه ای و با حضور مسئولان در خود بخش و بخشداری و فرمانداری و عدم اتخاذ تصمیم نهایی برای تعییین تکلیف حق آبه های کشاورزان پایین سد، باید با حضور نمایندگان اهالی محترم  نسبت به تعیین حق آبه اقدام گردد .

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین  کمک به کشاورزان را کمک به چرخه تولید کشور ذکر کرد و گفت: بسیاری از هموطنانمان در روستاها ؛  به امید کشت و کار در روستاها مانده اند ، باید دستگاه های دولتی دست به دست هم دهند تا مهاجرت معکوس از شهر به روستاها رونق بگیرد ؛ لذا مذاکره  و گفتگو بهترین راه حل برای کمک به کشاورزان و تسهیل در اجرای پروژه هاست .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۵
پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی