قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش انگوران؛ حجت السلام حکیمی فردرخطبه های نمازجمعه 20مهر، شهردندی تاکید کرد: هرنوع تهدید و توهین به مراجع تقلید توهین به همه مسلمانان به شمار می آید و ما اقدام تروریستی رسانه های رژیم صهیونیستی درخصوص تهدید به ترور آیت الله العظمی سیستانی را محکوم می کنیم.

امام جمعه دندی در ادامه با اشاره به سالگرد عملیات بزرگ حماس با نام طوفان الاقصی اظهارداشت: طوفان الاقصی خط بطلانی برای هیمنه پوشالی رژیم کودک کش اسرائیل که بیش از 70سال بر سرزمین فلسطین پیله بسته بود.

وی به عقب گرد 70ساله رژیم کودکش در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و عملیات های مقاومت برپیکرده عنکبوتی اسرائیل اشاره کرد   و گفت: استیصال و فروریختن ابّهت پوشالی دشمن صهیونیستی در برابر پیامدهای عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق ۱و ۲، تداوم مقاومت مردم غزه و لبنان، حملات مستمر، مؤثر و هوشمندانه‌ی جبهه مقاومت و نگرانی فزاینده رژیم از شرایط امنیتی شکننده و خیز موج اعتراضات باعث شده است ؛ مهم‌ترین دغدغه‌ این شجره خبیثه، حفظ موجودیّت خود باشد.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه مجاهدین مقاومت اسلامی با تاسی از معارف الهی با دشمنان خدا می جنگند خاطرنشان کرد: معارف دینی به عنوان موتور پیشران مجاهدان اسلامی همواره نقشی تعیین‌کننده در ایجاد و ابقاء حرکت‌های اسلامی ایفا نموده است.اعتقاد و عمل عمومی بر اساس این آموزه‌ها از یک سو، و فهم مشترک همه اعضا شبکه از این موارد از سوی دیگر، موجب تداوم حرکت تشکل‌های اسلامی حتی پس از فقدان رهبران می‌باشد

عمل به تکلیف و سپردن نتیجه به خداوند.امام حسین (علیه السلام): اَرْجُو ان یکونَ خیراً ما اراد اللهُ بنا، قُتِلنا‌ام ظَفِرْنا (وقعة الطف، ص۱۷۴).

لزوم حفظ عزت و عدم پذیرش ذلت.امام حسین (علیه السلام): أَلَا وَ إِنَّ الدَّعِیَّ ابْنَ الدَّعِیِّ قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السَّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة (لهوف: ص۹۷)

لزوم دفاع از مظلوم.قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ (الکافی، ج۲، ص۱۶۴).

اهمیت جایگاه شهادت در اندیشه اسلامی.امام سجاد (علیه السلام): الْقَتْلُ لَنَا عَادَةٌ وَ کَرَامَتَنَا الشَّهَادَةُ (لهوف: ۱۶۷).

لزوم دفاع از حق حتی به قیمت کشته شدن.قال رسول الله(ص): نِعمَ المِیتَةُ أن یَمُوتَ الرَّجُلُ دُونَ حَقِّهِ (کنزالعمّال، ح ۱۱۲۰۹).

لزوم مقاومت.فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ (هود: ۱۱۲)

تحقق نهایی عدالت.امام جواد (علیه السلام): یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً

امید به تحقق وعده الهی.وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ (قصص: ۵)

باور به نصرت الهی.یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدَامَکُم. (محمد: ۷)

خطیب جمعه بخش انگوران نمازجمه نصر را نماد جانثاری امت در راه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ تهران، به معنی واقعی کلمه، «امر جامع» بود؛ زیرا: اولا «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» (ابراهیم: ۵) بود، چون در آستانه سالروز یوم الله طوفان الاقصی (۱۵ مهرماه/هفتم اکتبر) برگزارشد.

ثانیا «یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ» (حج: ۳۲) بود، چون در تعظیم شعائر الهی‌ای چون مقاومت اسلامی، تکریم مقام سیدالشهداء مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله بود.

ثالثا «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال: ۶۰) و «هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنینَ» (انفال: ۶۲) بود، چون هم حضوری به موقع و دشمن‌شکن در حمایت از عملیات ظفرمند وعده صادق ۲ بود، هم تکمیل‌کننده حماسه نظامی در قالب بزرگ‌ترین حضور استشهادی تاریخ.

رابعا «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (رعد: ۲۸) بود، چون ذات نماز جمعه ذکر الله است (إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى‌ ذِکْرِ اللَّهِ (جمعه: ۹)) و خصوصیت اصلی ذکر الله، آرامش‌آفرینی و اطمینان‌افزایی برای جامعه و امت اسلامی است.

خامسا «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً» (آل‌عمران: ۱۰۳) بود، چون مردم گرداگرد ولیّ الهی خود جمع شدند، ولیّ‌ای که فرمانده کل مقاومت و امید مستضعفان و مظلومان عالم است و اکنون با اینکه عزادار است، عزم میدان کرده تا عصای موسایی بلند کند و بساط جادو و اغوای ساحران نظام استکبار را جمع کند.

امام جمعه دندی دربخش دیگرسخنان خود باردیگر به همدستی آمریکا،انگلیس و آلمان و فرانسه در جنایات باند تروریستی نتانیاهو تاکیدکردو گفت: دنیا باید فکری برای جنایتکارانی که با تحت لوای سازمان های بین المللی دست به نسل کشی می زنند را بگیرندمردم نباید داستان هیتلر را در کتابها بخوانند فقط کافی است تلویزیون های خود را روشن و آن را بصورت زنده و مستقیم از غزه و لبنان ببینند.

خطیب جمعه دندی در ادامه از تلاش های وزیر محترم خارجه برای اجرایی کردن فرامین رهبری در متحد کردن مسلمانان برای مقابله با رژیم سفاک صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه دندی همچنین از صدا و سیما به جهت تولید برنامه های تبیینی و آگاهی بخشی در خصوص طوفان الاقصی اثرات آن بر نابودی اسرائیل،  تقدیر  و تشکر کرد.

فوز، برکت اعظم ولایت امام عسکری(ع)به مناسبت سالروز میلاد امام عسکری؛ ۸ ربیع الثانی

یکی از کلمات بسیار نورانی و دلنشین قرآن، کلمه «فوز» است. واژه‌ای که قله‌های تعالی انسان را به زیبایی تبیین و تعریف می‌نماید. یک جلوه خاص فوز در قرآن کریم، وارد شدن در مقام مجاهدین در راه خدای متعال است. آیه می‌فرماید رابطه انسان مؤمن با خدای متعال به نقطه‌ای می‌رسد که خدای متعال مشتری او می‌شود.

در قرآن سه مرتبه برای فائزین معلوم می‌شود؛ مرتبه اول عبارت است از فوز مبین، مرتبه دوم فوز کبیر، مرتبه سوم فوز عظیم.

فوز مبین این است که کسی روز قیامت از عذاب در امان بماند. خطر، متوجّه همه است و نجات از عذاب الهى، لطف ویژه مى‌طلبد. تنها رحم الهى قهر او را برمى‌گرداند، قبول اعمال ما و شفاعت اولیاى خدا هم پرتوى از رحمت اوست.

وقتی انسان متناسب با ایمان و عمل صالحش به بهشت وارد می‌شود، در آنجا بوستان‌هایی است که نهر آب از آنجا جاری است. این مرحله فوز کبیر نامیده می‌شود یعنی سعادت بزرگ.

از فوز مبین و فوز کبیر بالاتر فوز عظیم است که مقام رضوان الهی است.

این پیوند، ضلع سومی هم دارد؛ ضلع مسجد*به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان؛ ۲۴ تا ۳۰ مهر*

و هو الربّ... تربیت به عنوان مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی، اصالتا کار خدای متعال است. غایت خلقت انسان و آفرینش عالم، چیزی نیست جز تربیت انسان در تراز اسماء الله؛ اینکه انسان جامع اسماء الله گردد و تخلّق بأخلاق الله پیدا کند.

اما خدای متعال در تفویض ربوبی، امر خطیر تربیت را اولا به انبیاء و ائمه علیهم السلام افاضه فرموده است؛ و ثانیا تکوّن و قوام آن را به سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد در سایه پیوند و همکاری و همدلی میان اولیاء و مربیان مدرسه و مسجد سپرده است.

نباید کلمه مربیان را به معلمین و سایر کارگزارن مدرسه محدود نمود و باید آن را شامل محیط مسجد هم بدانیم؛ چرا که مسجد، در عین اینکه عبادی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است، تربیتی‌ترین مکان نیز هست.

علاوه بر اینکه باید فرزندان ما در محیط‌های سالم رفت و آمد داشته باشند و با دوستان و هم‌سن‌وسالان شایسته همنشینی داشته باشند، نهاد خانه و مسجد باید ارتباط خود را با مدرسه تقویت نماید و ضمن عبور از مساعدت‌های سخت‌افزارانه، ارتباطات نرم‌افزاری را با مسائل مدرسه مورد توجه ویژه قرار دهد. در این بایسته، تأکید بیشتر روی نقش‌آفرینی مسجد است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۲۰
پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی