قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عمل ماندگار

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی | جمعه, ۳۰ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۰۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه بخش انگوران؛ حجت الاسلام حکیمی فر امام جمعه دندی در خطبه اول نمازجمعه30دیماه این شهر با اشاره به روایتی از امام باقر علیهم السلام اظهارداشت: انسان عملى را که براى خدا و مخفیانه انجام داده نباید براى مردم ذکر کند و آن را به رخ مردم بکشد، ذکر آن عمل منافی با ابقاء و باقى گذاردن عمل بر حال اول است و موجب نابودى و حبط عمل مى شود«الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَلِ أَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ». قَالَ: وَ مَا الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَلِ؟ قَالَ: «یَصِلُ الرَّجُلُ بِصِلَةٍ، وَ یُنْفِقُ نَفَقَةً لِلَّهِ وَحْدَهُ لَاشَرِیکَ لَهُ، فَکُتِبَ لَهُ سِرّاً، ثُمَّ یَذْکُرُهَا فَتُمْحى‌، فَتُکْتَبُ لَهُ عَلَانِیَةً، ثُمَّ یَذْکُرُهَا فَتُمْحى‌، وَ تُکْتَبُ لَهُ رِیَاءً» در کتاب کافی از امام باقر علیه السلام روایت شده: نگه داشتن عمل سخت‌تر از انجام دادن عمل است. از حضرت پرسیدند نگه داشتن عمل چگونه است؟ حضرت فرمودند: مردی به دیدار برادران دینی یا اقوام خود می‌رود، یا بخشش و انفاق میکند، فقط برای خدایی که شریک ندارد، برای او ثواب عمل نیک پنهانی نوشته می‌شود. سپس از آن یاد میکند، پس پاک می‌شود و برای او ثواب عمل نیک آشکارا می‌نویسند، باز هم یاد می‌کند. پس پاک می‌شود و برای او را می‌نویسند.

وی ادامه داد: در روایتى دیگر از رسول گرامى(صلى الله علیه وآله) است که میت را سه چیز مشایعت مى کند، یکى اهل و عیال و دیگری ثروت و سومى عمل او؛ دو تای اولی که اهل و عیال و ثروت باشد برگشته و عمل او با او مى ماند»
در روایتى از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است که: «اِنَّ العَمَلَ الصّالِحَ یَذْهَبُ اِلَى الجَنَّةِ فَیُمَهّدُ لِصاحِبِهِ کَمَا یَبْعَثُ الرَّجُلُ غُلَامَهُ فَیَفرِشَ لَهٌ ثُمَّ قَرَأَ وَ اَمّا الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحات فَلِاَنْفُسِهِم یُمَهَّدُون» (همانا عمل صالح به بهشت رفته و جایگاه صاحبش را مهیا مى کند، چنان که مردى غلام خود را فرستاده تا جایگاه و منزل او را قبل از ورود او فرش کند. سپس حضرت این آیه را تلاوت کردند: «اما کسانى که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند براى خود زمینه چینى و تهیه جا کرده اند»).

در روایت از رسول گرامى(صلى الله علیه وآله) است که: «براى هر یک از شما سه دوست است: یکى آن که وقتى از آن چیزى طلب کنى به تو مى دهد؛ و آن مال و ثروت تو است. دیگرى دوستى است که چیزى به شما اعطاء نمى کند و تا نزدیک قبر همراه تو است و بیشتر به دنبالت نمى آید؛ و آن نزدیکانت هستند [مثل زن و فرزند و اقوام] و سومى دوستى است که می گوید به خدا قسم من با تو هستم هر جا بروى و از تو دور نمى شوم؛ و آن عمل تو است خواه خیر باشد خواه شرّ»

  • پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

حجت الاسلام حکیمی فر

خیرخواهی

دندی انگوران

دندی ماهنشان

عمل صالح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی