قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

قرارگاه فرهنگی شهر دندی

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش انگوران شهر دندی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عملیات نظامی پاکستان درخاک ایران نقض آشکار حقوق همسایگی و حسن همجواری بود

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی | جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲، ۰۱:۰۰ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه بخش انگوران حجت الاسلام حکیمی فردرنمازجمعه شهردندی ضمن محکومیت شدید عملیات نظامی پاکستان به یک روستای مرزی در سیستان و بلوچستان گفت: دولت پاکستان خطای محاسباتی تحت تاثیر فضای رسانه ای صهیونیست ها در منطقه قرار گرفت.

وی افزود: آنچیزی که دولت پاکستان باید در قبال ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران انجام دهد تحویل تروریست های تکفیری جیش الظلم است.که خودشان به صراحت تمام اعلام کرده اند که در داخل خاک پاکستان برعلیه امنیت مردم ایران عزیز تلاش می کنندو امنیت آنها را به مخاطره انداخته اند.

خطیب جمعه دندی خطاب به همه ملت های مسلمان در منطقه و جهان تاکید کرد: مراقب عملیات های فریب شیطان بزرگ و صهیونیست باشید آنها برای اینکه تمرکز و فکر جامعه جهانی را از جنایات وحشیانه صهیونیست ها دور بکنند با توطئه و تحریک برخی از مهره های خود در داخل دولت های منطقه دست به این جنایات می زنند.

خطیب جمعه دندی همچنین به موشک باران محل استقرار عوامل ارشد موساد در اربیل عراق نیز اشاره  کرد و گفت: سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را نیز محقق نمود.

وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به طور کاملا همزمان باشد. در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید. در عین حال توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی دیگر از ویژگی‌های این عملیات به شمار می‌رود.

۲- در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید. مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذرباجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملا حساب‌شده و معنادار می‌باشد وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریبا معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

خطیب جمعه دندی درادامه با اشاره به بیش از صد روز جنایت صهیونیست در غزه گفت:  29دیماه در تقویم کشور به نام غزه نامگذاری شده است چرا که بیشترین جنایت صهیونیست ها در این روز اتفاق افتاده است از سال 1948 که اشغال گری صهیونیست ها اغاز و امروز که  شدیدترین نوع جنایات بشری در جلوی چشم همه  دنیا در حال انجام  است .

حکیمی فرگفت: رژیم صهیونیستی در ۱۰۰ روز گذشته جنایت‌های زیادی در نوار غزه انجام داده است. دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی تأکید کرد که پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ در غزه، ۱۰۰ هزار نفر در این باریکه شهید، مجروح یا مفقود شدند.

وی افزود رویه خشونت‌آمیز و نسل‌کشی وسیع رژیم صهیونیستی، آنقدر شکل مشمئز‌کننده‌ای به خود گرفته است که ادعاهای حامیان آمریکایی و غرب در حمایت از حقوق بشر و صلح و... را یکسره باطل کرده و خیابان‌های کشورهای غربی، بارها شاهد حضور حامیان مقاومت بوده و میادین اصلی شهرهای بزرگ کشورهای غربی به معرکه‌ای برای شعار علیه مواضع دوگانه سران این کشورها مبدل شده است.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگرسخنان خود به با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: وظیفه دارم سلام امام المسلمین امام خامنه ای حفظه الله را به همه شما همشهریان عزیز ابلاغ  کنم.

وی فزود: این دیدار یکی از دیدارهای امیدآفرین برای جامعه اسلامی و دمیدن روح حرکت،تکاپو  به سمت  قله های بلند معنویت است .

خطیب جمعه دندی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از ائمه جمعه خاطرنشان کرد: حکمت الهی نماز جمعه، تأمین اصل حضور مردم و ارتقاء و گسترش این حضور است؛ به همین علت، امام جمعه موظف است در خطبه‌ها با نمازگزاران حرف بزند و به آن‌ها فکر و راه و برنامه ارائه کند.

امام جمعه دندی تصریح کرد: در بیان معروف امیرالمؤمنین علیه السلام است که فرمودند: «أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ» (نهج البلاغة، نامه 45). این‌که در ادعیه مهدوی عجل الله فرجه می‌خوانیم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِه‌» یا «وَ اکْتُبْنَا فِی أَعْوَانِهِ وَ خُلَصَائِهِ» و... به این معنا است که جریان أَعِینُونِی یک جریان زنده و پویا برای ما نسبت به ولیّ الهی است. در حقیقت انتظار فرج در این بیان نورانی نبوی صلی الله علیه و آله «أَفْضَلُ جِهَادِ[أَعْمَالِ] أُمَّتِی انْتِظَارُ الْفَرَجِ» (تحف العقول، ص37؛ مناقب ابن‌شهرآشوب، ج4، ص426)؛ ترجمان همین جریان اعینونی ائمه اطهار علیهم السلام است.

هنر تبیین در دوران اختناق

 (به‌مناسبت سالروز میلاد امام جواد (ع)؛ 10 رجب)

از زمان امام جواد (علیه السلام) اختناق حکومت بسیار شدید شد و ائمه اطهار (علیهم السلام) در سنین پایین (میانگین 32 سالگی) به شهادت می‌رسیدند. مأمون امام جواد (علیه السلام) را به مرکز حکومتش در بغداد فرا خواند و دخترش ام‌الفضل، را به همسری حضرت در آورد تا جاسوسی در بیت امام داشته باشد. اوج هنرهای امامتی امام که زیر ذره‌بین حکومت بودند در همین مواقع بوده است.

برپایی مناظره‌های علمی و سیاسی در راستای اثبات عدم مشروعیت حکومت خلفای وقت از اقدام‌های اثرگذار آن حضرت است. این امام بزرگوار در سنین کودکی با عالمان حکومتی و درباری مناظره می‌کرد و آن‌ها را در مباحث مختلف علمی و سیاسی شکست می‌داد. او این مناظره‌ها را در راستای دفاع از تفکر سیاسی شیعه و ماندگار کردن آن برگزار می‌کرد.

تربیت شاگردان و عالمان مبارز یکی دیگر از مصادیق سیره سیاسی و مبارزاتی امام جواد (ع) بود. امام جواد علیه السلام توجه ویژه‌ای به این مسأله داشتند و شاگردانی را در راستای حفظ حوزه علمیه تشیع و زنده نگه داشتن تفکر سیاسی شیعه پرورش می‌داد و تربیت می‌کرد.

مطلع سلوک رجبیه

 (به‌مناسبت سالروز میلاد امام جواد (ع) و ماه رجب)

از صریح‌ترین بیانات قرآن درباره هدف خلقت انسان، تبیین هدف ارسال رُسل و انزال کتب مبنی بر تزکیه و تعلیم انسان است. تزکیه غایتی از غایات و هدفی از اهداف خلقت انسان است. اما راه رسیدن به تزکیه چیست؟ برای این پرسش یک جواب بسیار زیبا وجود دارد و آن این بیان امیرالمؤمنین علیه السلام است که: «سبَبُ تزکیةِ الأخلاقِ حُسنُ الأدب‌»

به‌بیان مرحوم آیت‌الله مصباح در یکی از درس‌های اخلاقی، انسان‌های مؤدب، همان عبادالرحمن قرآن هستند. خداوند متعال در سوره فرقان‌ (آیات 63- 75) ویژگى‌هاى بندگان ممتاز خود (عباد الرحمن) را - که چهارده خصلت است بر شمرده است.

1. تواضع

2. حلم

3. شب زنده‌دارى

۴. معادباوری

5. انفاق صحیح و معتدل

6. زیست موحدانه و توحیدی

7. مبرا از جنایت

8. مبرا از بی‌عفتی

9. پرهیز از امور باطل و بیهوده، و دورى از صحنه‌هاى باطل

10. عبور کریمانه و معترضانه از کنار هر گونه لغو و بیهودگی

11. تدبر در آیات قران برداشت صحیح از آنها

12. حساسیت نسبت به خانواده سالم و هدایت جامعه

13. ارتباط با خدا

14. صبر

اعتکاف؛ راه و رسم سبک بالی

 (به‌مناسبت ایام البیض ماه رجب)

اعتکاف به‌دلیل دو رکن روزه و وقوف شبانه‌روزی در مسجد و شب‌زنده‌داری، بهترین فرصت‌ها برای سبکبالی است. نماز شب که بهترین و راهوارترین راحله است، چنان‌که از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: رسیدن به خدا بدون مرکب راهوار (مطیّة)، میسور نیست و آن مرکب راهوار نماز شب است.

دوم، روزه‌داری و کم‌خوری؛ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود جبرئیل از سوی خدا پیام آورد که چیزی پیش من مبغوض‌تر از شکم پر نیست که انسان همیشه سیر باشد: چون شخص پُرخور، مانند حیوانات می‌خورد و مانند جماد می‌افتد

 

  • پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه بخش انگوران شهردندی قرارگاه فرهنگی امامت جمعه شهردندی

ایران

ترویسم دولتی آمریکا

جیش الظلم

جیش العدل

سیستان و بلوچستان

عملیات

موشک

نظامی

پاکستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی